Vecka 21

 
 
Bebimage vecka 21! Nu har vi alltså gått halvvägs med knyttet i magen. Det går obeskrivligt fort vilket är lite läskigt. Enligt gravidappen är bebisen nu 18 cm och väger 300 g. Som en biff typ. Halsbränna kan förekomma men det har jag iallafall inte känt något av ännu. 
 
Alla tycker jag är liten i kroppen och undrar när det börjar att växa. I mitt huvud har jag en rund gravidmage och när vi skulle på 25 års fest tog jag på mig ett vart tajt fodral för att förstärka graviditeten men det såg liksom bara inte bra ut. Mest som lite extra hull. Jag har alltid haft en liten mage och magmuskler och enligt barnmorskan tar det lite längre tid innan Maggan börjar synas då!
 
Jag har väl egentligen aldrig varit intresserad av vikt och att väga mig men bryr mig mycket om hur jag mår och ser ut. Jag är 170 cm lång, innan sommaren vägde jag 62 kg sedan pendlade det mellan 62-65 ungefär och nu väger jag ca 70 kg. Innan tränade jag 4-5 ggr i veckan, sprang ungefär 5 mil i veckan. För mig är det gött att röra på sig. Nu försöker jag köra gymmet så ofta som möjligt eftersom jag tycker det är lite kallt ute minst 2 ggr i veckan. Jag promenerar alltid 6 km varje dag, till och från skolan. Skolan har liksom första tjing nu och när det är tuffa veckor i skolan blir det mer promenad mindre gym och det är helt okej. 
 
Men! det är klart jag vill att det ska synas. Att bli rund och go, det kommer vill jag lova

Kommentera här: