Bröst & mjölkstockning


Satt och ammade igår i soffan. Somnade till och vaknade av att mitt bröst hade blivit som en stor sten! Panik! Hade inte läst på någon om amningsteknik eller mjölkstockning första instinkten blev - jag måste pumpa!! Fram med ett glas och ner med tutten ut strömmar mjölk. Kändes ungefär som att klämma en jätte finne! Lät Hektor suga lite mer men fortfarande stenkänslan. Andra bröstet svullna också. Efter en natt med vetekudde och varma duschar är de fortfarande super tunga och hårda men lite bättre. 

Jag är med i köp och sälj babygrejer på Facebook så skrev "hjälp behöver bröstpump omgående" fick svar efter 5 min så nu har andreas kört rally till Frölunda för att köpa mig en begagnad manuell bröstpump. Bättre öppettider än affärerna hehe.  

Hoppas det blir bra nu. Det gick ju att handpumpa men vill ha det enkelt. Mina tittar är ju Hektors livlina! Återkommer med resultat.

Har någon prövat elektrisk pump?

Kommentera här: