Kom nu! du är efter längtad!

 
BF + 2 idag! Jag har aldrig varit med om så långsamma dagar. Jag älskar att vakna på morgonen och behöver normalt inte mycket sömn. Men nu vill jag bara sova tills bebis kommer. Jag orkar inte vänta, har noll tålamod och har ingen motivation till att göra någonting. Allt är ju gjort på "to do list" barnrummet, vagn, kläder, hemmastadda i nya lägenheten, städat, dammat t om tvättat hela (OBS!) tvättkorgen (när gör man det?!). Jag gillar verkligen listor, att ha gjort det som ska vara gjort. Effektivitet, ordning och reda. Jag skapar mig ofta en bild i huvudet hur saker och ting kommer att vara och nu när det inte blivit så ställs liksom allt lite upp och ner. Jag blir lat, sur och irriterad. Det är lite som att kroppen gör detta för att förbereda mig på att med en bebis kommer inte allt bli som planerat. Nu ska jag kolla på nyhetsmorgon, det regnar och jag har täcke i soffan - alltid något!

Kommentera här: