Vecka 22

 
NU ser bebisen ut som en miniatyr av en nyfödd. Lite coolt, enligt Libero är bebisen lika stor som en papaya. Nu kan man se tydligt att jag är preggo, det går att dölja med en tunika, men det vill man ju inte! Jag känner stor skillnad när bebisen är vaken och inte. När jag tränar, promenerar till skolan, står upp i allmänhet är den still. När jag ligger här och kollar Family guy och blottar magen trycker bebin mot kisseblåsan. Jag har börjat lyssna på två poddar "Gravidpodden" och "Föda barn", båda är bra och skönt att höra om saker som man inte ens har tänkt på. Som när vattnet går betyder det inte att det ska stressas till sjukhuset och att allt är så unikt och bara något man som kvinna själv kan känna!
 
Det står att man ska vara piggare nu under andra trimestern. Sådär skulle jag påstå. Jag tar järntabeletter på kvällarna för att jag har lågt blodvärde. Visst är det en stor orsak men också att jag har mycket i skolan. Nu får man prioritera antingen träning, polare, hemmamys, jobb eller skola. Inte allt på en dag! För bebins skull såklart!!

Kommentera här: