Hektor 11 månader

 
 
Snart fyller denna skrutt 11 månader. Vad hände med tiden? Vad hände med bloggen? Kanske återupptar denna skrivstund. Well, låt tiden visa sitt. Hektor har vart sjuk några dagar, feber och snorig. Sommaren har vänt och blivit ett riktigt mörkt muller. Rätt deppigt faktiskt. Han är rätt gnällig, vill inte leka, vill inte gosa, vill bara bli buren och promenerad runt med. Nu väger denna parvel över 11 pannor. Funkar liksom inte med armen längre. 
 
Kanske är en liten närhetsperiod också. Att han provar och testar gränser. Vi har börjat säga till lite granna. Känns enklare då. 
 
 
 
Min lillebror har tagit studenten! Han är rätt speciell Petter. Lugn och omtänksam. Inte som vi andra odågor till syskon som vart riktigt tuffa och rent utsagt jävliga i tonåren. Jag var riktigt stolt på studenten. Varma fina Petter <3 <3 <3 
 
Vi såg Håkan på Ullevi med 72.000 andra. Vilken kille han där Håkan. Varm i hjärtat av allt fint. Älskar att det är sån blandning av hångellåtar och pop-pepp! 
 
Vi har hängt på 4H gård med fina kompisar Tilly & Jimmy. Älskar landet lite ibland, kan nästan tänka mig att bo så. På en gård, med en stor äng och massa ljuslyktor. Låta folk komma hem och sova över, bjuda på frukost och grilla fisk. Hade vart gött - kanske nån gång i drömmarnas land.
 
 
 
Vi har fått en ny familjemedlem i kompisgänget. Signe <3<3 Hallida hon kom 20 dagar för tidigt och är en riktig gosa. Klara och Isak är numera madre och padre! Hurra!
 
 
Vi har hängt mycket med Severina & Estrid. Käkat lunch och pratat skit. Mina nya festliga kompisar är sådana man bara kan umgås med hela tiden. Jag gillar sånt! 
 
 
Jag har funderat på kompisar ganska mycket när jag vart hemma och ledig. Vilka som funnits där och vilka som hör av sig. Det händer lite när man blir förälder. Nya kompisar kommer till och man öppnar sig på ett helt nytt sätt. Det känns som det är rätt viktigt att prioritera tiden rätt och vara med dem man gillar allra mest. Vilket jag gör nu. Det är en riktig seger! Heja fina, roliga, gosiga kompisar! <3 <3 
 

Kommentera här: