löpträna som gravid

Igår sprang jag 1 mil på bandet på gymmet. Fick springa 2 x 5 km i lugn takt för att inte bli kissnödig. Ja, och det är egentligen det som är the issue. För om man som jag sprungit som en blådåre innan är inte 1 mil speciellt långt och jag blir inte jättetrött. Jag springer långt under vad jag annars har för träningshastighet. Rutinerade Malin Ewerlöf skriver i SvD att hon sprang til vecka 30-32. Inte för att jag påstår att jag är något Malin Ewerlöf men lite springa tror jag bebisen mår bra av. Nu pratar vi inte heller något marathon eller ultra utan max 1 mil. 
 
 
 
Lilla pluttmagen på bilden. Jag mår som bäst när jag har sprungit och jag är aldrig trött mentalt efteråt. Blir bara pigg och extra glad! Det är något riktigt fint med löpning som är svårt att förklara och när bebben kommer ut (om allt går bra) vill jag gärna skaffa mig en joggervagn. Idag är det besök hos barnmorskan. Hoppas det går bra!
 

Kommentera här: